In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

Wędrówki piesze i rowerowe

Szlak: odcinek łącznikowy: Chrośnica – Rozdroże Pod Łysa Górą

Kolor: czarny
Długość: 2,5 km
Przebieg:
Początek w Chrośnicy na skrzyżowaniu szlaku niebieskiego z drogą asfaltową. Razem z szlakiem niebieskim przekraczamy mostek na Chrośnickim Potoku i jedziemy drogą gruntową w górę w kierunku lasu. Droga szutrowa wiedzie prosto, a szlak niebieski odbija w prawo do góry w kierunku Przełęczy Chrośnickiej (561 m). Jadąc prosto wznosimy się i dojeżdżamy do skrzyżowania leśnych dróg. Po lewej stronie ogrodzony obszar leśny. Skręcamy w lewo, droga łagodnie wznosi się. Mijamy śródleśną polanę i po chwili wyjeżdżamy z lasu w dół. Tu spotykamy szlak koloru żółtego –„Srebrną Obwodnicę” Jeżowa Sudeckiego. W lewo prowadzi ona przez Łysą Górę (707 m) do mikrostacji sportów zimowych (i rowerowych) „Łysa Góra”, zarządzanego przez stowarzyszenie „Easculap”, natomiast w prawo w dół do rowerowego szlaku zielonego – „Obwodnica Jeleniogórska” i Dziwiszowa.

Poprawiony (piątek, 11 lutego 2011 12:12)

Szlak: odcinek łącznikowy: Czernica – Jezioro Pilchowickie

Kolor: niebieski
Długość: 7,2 km
Przebieg: Łącznik rozpoczyna się w Czernicy na skrzyżowaniu dróg prowadzących do Strzyżowca, do Płoszczyny i do Janówka, obok wieży dawnego kościoła protestanckiego. Po lewej na wzgórzu widzimy kościół pw. Św. Michała Archanioła. Jedziemy kierunku Strzyżowa, mijamy po lewej stronie Pałac w Czernicy (opis w dalszej części tekstu). Na najbliższym skrzyżowaniu skręcamy w prawo, przez most i zaraz w lewo, obok biblioteki. Dalej prosto drogą asfaltową, mijamy po prawej stronie bar „Marysienka” i na kolejnym skrzyżowaniu skręcamy w lewo. Droga wspina się w górę i za chwilę jedziemy wśród pól uprawnych mając wkoło okrężny widok. Po prawej widzimy dolinę Bobru z miastem Wleniem, a po lewej stronie w oddali widzimy panoramę Karkonoszy z widocznym na pierwszym planie zalesionym wzniesieniem Skowron, dalej w głębi Wapienną i następnie dalej Gapy. Dojeżdżamy do samotnie stojących lip, a przy nich krzyż pokutny.

Poprawiony (piątek, 11 lutego 2011 12:07)

Idea szlaków rowerowych w Gminie Jeżów Sudecki

Konstruowanie i przebiegów szlaków w Gminie Jeżów Sudecki uwarunkowane zostało umową z dnia 10.12.2004 r. Zleceniodawca – Gmina Jeżów Sudecki określiła założenia tras rowerowych wskazując schematycznie przebiegi tras na mapach. Wskazano:
- szlak „Obwodnica Jeżowa Sudeckiego”
- odcinek łącznikowy Jeżów Sudecki - Szybowisko
- obwodnica dla rowerów MTB „Łysogórki”
- odcinek łącznikowy od „Obwodnicy Jeżowa Sudeckiego” do szlaku euroregionalnego „Dolina Bobru” ER-6
Zaplanowanie przebiegu szlaków rowerowych zdeterminowane też było limitem kilometrów w ilości 35 km, co wynikało z projektu, jaki Gmina złożyła poprzez Euroregion „Nysa” do programu PHARE CBC.
Obszar Gminy Jeżów Sudecki leży w większej części w Górach Kaczawskich. Przebiegają tu Grzbiety: Północny, Mały i Południowy. Górskie ukształtowanie terenu, jakość dróg górskich i leśnych oraz dróg asfaltowych niejako wymusiło zaproponowany przez PTTK przebieg tras. Bliskość aglomeracji miejskiej Jeleniej Góry z prawie 100 tysiącami mieszkańców oraz połączenie tras „Jeżowa” z Jelenią Górą prognozuje znaczne wykorzystanie projektowanych tras. Dodatkowym atutem tras są atrakcje turystyczne Gminy. Opis atrakcji turystycznych zawarto w rozdziale 13 opracowania.

Poprawiony (piątek, 11 lutego 2011 12:03)

Więcej…

Ścieżka przyrodnicza – „Wokół Góry Wapiennej w Płoszczynie”

Wśród działań podjętych w ramach realizacji programu ,,Zieloną drogą do Europy’’ znalazło się wiele elementów trwałych, które będą służyć mieszkańcom naszej gminy także w przyszłości. Jednym z nich jest projekt ścieżki przyrodniczej wokół Góry Wapiennej w Płoszczynce, dlatego korzystając z okazji, chcemy zachęcić wszystkich planujących niedzielny wypoczynek w okresie letnim do zapoznania się z tym uroczym zakątkiem naszej gminy. Zainstalowane tablice informacyjne z pewnością zainteresują swoją treścią nie tylko najmłodszych uczestników takiej wyprawy. Całkowita długość trasy wynosi 2,5 km, składa się z 5 przystanków, a czas jej przejścia łącznie ze zwiedzaniem i odpoczynkami wynosi około 3 godzin. Jest to trasa łatwa i przyjemna, co nie pozostaje bez znaczenia, jeśli planujemy naszą wędrówkę z całą rodziną. Ścieżka rozpoczyna się w osadzie Płoszczynka i biegnie przez lasy porastające Górę Wapienną. W drzewostanie gospodarczym ukryte są piece wapienne pochodzące z przełomu XVIII i XIX wieku oraz wyrobiska wapieni i łupków. Można tam podziwiać okazałe buki i świerki oraz rzadkie w naszych lasach jodły. Wędrując, zaznajomimy się także z pracą leśników, zobaczymy, jakie zabiegi ochronne stosują, aby zachować lasy w formie najbardziej zbliżonej do stanu naturalnego. Ze zboczy Góry Wapiennej możemy podziwiać piękną panoramę Karkonoszy, Gór Izerskich i Gór Kaczawskich. Przy odrobinie szczęścia możemy spotkać tu wiele interesujących gatunków roślin oraz przedstawicieli fauny zamieszkującej obszar Parku Krajobrazowego Doliny Bobru.

Poprawiony (piątek, 11 lutego 2011 11:57)