Ułatwienia dostępu

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Urząd Gminy Jeżów Sudecki zawiadamia, że zimowe utrzymanie dróg:

1. Powiatowych – realizuje Wydział Dróg Powiatowych w Jeleniej Górze:
75 64-73-288, 75 64-73-289 lub całodobowo od poniedziałku do niedzieli:
75 64-73-108 - Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Starostwie Powiatowym w Jeleniej Górze.

2. Gminnych realizuje firma KAMA INFRASTRUKTURA Sp. z o.o.:
- Pan Ryszard Rzońca tel. kom. 601 751 480
Osobami odpowiedzialnymi za zimowe utrzymanie dróg w Urzędzie Gminy Jeżów Sudecki są:

- Kierownik Referatu GKZPiR – Artur Smolarek
tel. nr 757-132-254 -255 -257 wew. 140,
e-mail: komunalny@jezowsudecki.pl,

-Zastępca Kierownika Referatu GKZPiR – Mateusz Bomok
tel. nr 757-132-254 -255 -257 wew. 124, kom. 784 990 398,
e-mail: drogi@jezowsudecki.pl

Odśnieżanie chodników

Przypominamy, że właściciele nieruchomości przyległych do chodnika są zobowiązani do jego odśnieżania. Obowiązek sprzątania chodnika dotyczy właścicieli wszystkich nieruchomości, niezależnie od ich przeznaczenia i sposobu użytkowania. Bez znaczenia pozostaje fakt, czy działka granicząca z chodnikiem jest zabudowana oraz czy właściciel zamieszkuje posesję. Obowiązek ten wynika z art. 5 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (t. j. Dz. U. z 2024r. poz. 399 ze zm.).Właściciel nieruchomości jest zobowiązany do „uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uważa się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego, położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości”.

Jeżów Sudecki, dnia 25.11.2025r.
Wójt Gminy Jeżów Sudecki
Edward Dudek

Dodatek osłonowy – komu przysługuje

Przyznanie dodatku osłonowego będzie uzależnione od spełnienia określonego kryterium dochodowego, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych ( Dz. U. z 2020r. poz. 111 oraz z 2021r. poz. 1162, 1981, 2105 i 2270), nie przekracza kwoty:

• w gospodarstwie jednoosobowym maksymalnie 2 100 zł miesięcznie,
• w gospodarstwie wieloosobowym maksymalnie 1 500 zł miesięcznie na osobę.

W przypadku przekroczenia kryterium dochodowego, dodatek osłonowy przysługuje w wysokości różnicy pomiędzy kwotą dodatku, a kwotą przekroczenia – tzw. zasada „złotówka za złotówkę”. Jeżeli wysokość dodatku, ustalona według tej zasady będzie niższa niż 20 zł, dodatek ten nie przysługuje.

W gospodarstwie wieloosobowym przysługuje tylko jeden dodatek. W przypadku gdy w gospodarstwie wieloosobowym wniosek o dodatek osłonowy złoży więcej niż jedna osoba, świadczenie otrzyma ta, która pierwsza złoży wniosek.

Dodatkowo należy pamiętać, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego

W jakiej kwocie wypłacany jest dodatek osłonowy?

Wysokość dodatku osłonowego uzależniona jest od liczby osób w gospodarstwie domowym oraz stosowanego w nieruchomości źródła ogrzewania.

Dodatek osłonowy wyniesie rocznie:

• gospodarstwo jednoosobowe – 400/ 500 zł*
• gospodarstwo 2-3 osobowe – 600/ 750 zł*
• gospodarstwo 4-5 osobowe – 850/ 1 062,50 zł*
• gospodarstwo 6 i więcej osobowe – 1 150/ 1 437,50 zł*

*Wyższa kwota dotyczy gospodarstw stosujących następujące źródła ogrzewania: kocioł na paliwo stałe, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa, piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi – wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków.

Gdzie i kiedy składać wnioski o dodatek osłonowy?

Wnioski o dodatek osłonowy można składać do 31 października 2022 r. w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Jeżowie Sudeckim, ul. Długa 63 w pok. nr 113, tel 757132254 wew 122
Wnioski o dodatek osłonowy złożone do 31 stycznia 2022 r. - wypłata dodatków zostanie zrealizowana w 2022 r. w dwóch równych ratach, tj. do 31 marca 2022r. i do 2 grudnia 2022r..
Osoby, które nie złożą wniosku do końca stycznia 2022r., nadal będą mogły to zrobić, jednak nie później niż do 31 października 2022 r. W tym przypadku wyplata 100% dodatku zostanie zrealizowana do 2 grudnia 2022 r.
Wnioski o wypłatę dodatku osłonowego złożone po dniu 31 października 2022 r. pozostaną bez rozpoznania.
Wymagane dokumenty można złożyć osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej. Osoby dysponujące kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym mogą składać wnioski elektronicznie, np. za pomocą platformy ePUAP.

Zgodnie z zapisami ustawy informacja o przyznaniu dodatku osłonowego będzie wysyłana na podany we wniosku adres poczty elektronicznej.

UWAGA! Niezbędny jest wpis do centralnej ewidencji emisyjności budynków.

dokumenty do pobrania

Wzór wniosku o dodatek osłonowy - pobierz