Ułatwienia dostępu

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Urząd Gminy Jeżów Sudecki zawiadamia, że zimowe utrzymanie dróg:

1. Powiatowych – realizuje Wydział Dróg Powiatowych w Jeleniej Górze:
75 64-73-288, 75 64-73-289 lub całodobowo od poniedziałku do niedzieli:
75 64-73-108 - Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Starostwie Powiatowym w Jeleniej Górze.

2. Gminnych realizuje firma KAMA INFRASTRUKTURA Sp. z o.o.:
- Pan Ryszard Rzońca tel. kom. 601 751 480
Osobami odpowiedzialnymi za zimowe utrzymanie dróg w Urzędzie Gminy Jeżów Sudecki są:

- Kierownik Referatu GKZPiR – Artur Smolarek
tel. nr 757-132-254 -255 -257 wew. 140,
e-mail: komunalny@jezowsudecki.pl,

-Zastępca Kierownika Referatu GKZPiR – Mateusz Bomok
tel. nr 757-132-254 -255 -257 wew. 124, kom. 784 990 398,
e-mail: drogi@jezowsudecki.pl

Odśnieżanie chodników

Przypominamy, że właściciele nieruchomości przyległych do chodnika są zobowiązani do jego odśnieżania. Obowiązek sprzątania chodnika dotyczy właścicieli wszystkich nieruchomości, niezależnie od ich przeznaczenia i sposobu użytkowania. Bez znaczenia pozostaje fakt, czy działka granicząca z chodnikiem jest zabudowana oraz czy właściciel zamieszkuje posesję. Obowiązek ten wynika z art. 5 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (t. j. Dz. U. z 2024r. poz. 399 ze zm.).Właściciel nieruchomości jest zobowiązany do „uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uważa się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego, położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości”.

Jeżów Sudecki, dnia 25.11.2025r.
Wójt Gminy Jeżów Sudecki
Edward Dudek

Komunikat Zima 2022/2023

Zwraca się szczególną uwagę, że w okresie występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych spowodowanych intensywnymi opadami śniegu, do obowiązków właścicieli i zarządców obiektów budowlanych należy usuwanie nadmiaru śniegu z dachów. Zgodnie z art. 61 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane, w razie wystąpienia czynników, które mogą mieć wpływ na uszkodzenie obiektu budowlanego lub bezpośrednie zagrożenie takim uszkodzeniem, mogącym spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska, właściciele i zarządcy zobowiązani są do zapewnienia bezpiecznego użytkowania obiektu budowlanego.

W szczególności do obowiązków właścicieli i zarządców należy dbałość o odpowiedni stan techniczny budynku i nie dopuszczanie do przeciążenia konstrukcji budynku poprzez m. i. kontrolę grubości pokrywy śnieżnej zalegającej na dachu oraz zapewnienie bezpiecznego osunięcia nadmiaru śniegu z dachu.

W związku z powyższym, w celu uniknięcia zagrożeń, jakie mogą być konsekwencją zalegającego na dachach obiektów budowlanych śniegu, prosi się wszystkich zobowiązanych o bezzwłoczne spełnienie obowiązków wynikających z ww. przepisu. Jednocześnie przypomina się właścicielom, zarządcom oraz użytkownikom wszystkich obiektów budowlanych o obowiązku ich użytkowania w sposób zgodny z przeznaczeniem i wymaganiami bezpieczeństwa oraz utrzymywania w należytym stanie technicznym i estetycznym, nie dopuszczając do nadmiernego pogarszania ich właściwości użytkowanych i sprawności technicznej, w szczególności w zakresie związanym z wymaganiami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1-7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane.