Ułatwienia dostępu

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

Deklaracja Dostępności

Deklaracja dostępności Strony Internetowej Gminy Jeżów Sudecki
Wstęp
Gmina Jeżów Sudecki zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej gminy www.jezowsudecki.pl

Daty publikacji i aktualizacji
• Data publikacji strony internetowej: 2020-10-30
• Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-16
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa Gminy Jeżów Sudecki jest w znacznej części zgodna z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych
Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono: 2021.01.20

W Gminie Jeżów Sudecki dla strony www.jezowsudecki.pl przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony:
Test – European Internet Inclusion Initiative, (pod adresem internetowym: http://checkers.eiii.eu/ ),
z którego wynika, że strona internetowa www.jezowsudecki.pl spełnia wymagania w 79,18 %.
Strona internetowa była budowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Gmina Jeżów Sudecki będzie na bieżąco usuwać stwierdzone niedogodności na stronie internetowej

Ułatwienia na stronie www.jezowsudecki.pl
• podwyższony kontrast
• możliwość zmiany wielkości liter na stronie
• możliwość zmiany czcionki na czytelną (bezszyfrową)
• podkreślenie oraz podświetlenie linków
• możliwość odwrócenia kolorów
• nawigacja klawiaturą

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
• Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Ewa Nidzgorska
• E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
• Telefon: +48 75 7132 254

Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo:
• zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
• zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
• wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:
• dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
• wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
• wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
• Organ nadzorujący: Wójt Gminy Jeżów Sudecki
• Adres: ul. Długa 63 , 58-521 Jeżów Sudecki
• E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
• Telefon: +48 75 7132254

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna
Z uwagi na ograniczenia architektoniczne budynek Urzędu Gminy w Jeżowie Sudeckim nie spełnia w pełnym zakresie wymagań Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Budynek jest trzy kondygnacyjny, posiada podjazd dla wózków inwalidzkich do drzwi wejściowych urzędu i pozwala na swobodny dostęp na parter budynku, nie dysponuje natomiast platformami i windami pozwalającymi na przemieszczanie się na wyższe piętra oraz do toalet i w tym zakresie nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Sprawy najczęściej załatwiane przez mieszkańców w Urzędzie Gminy z zakresu Ewidencji Ludności, Urząd Stanu Cywilnego oraz sprawy komunalne dotyczące odpadów, wody, a także kasa urzędu zostały umiejscowione na parterze budynku i po remoncie w 2020r. związanym między innymi z likwidacją barier architektonicznych zapewniają pełen dostęp dla osób niepełnosprawnych.
Na zewnątrz budynku Urzędu Gminy zainstalowano dzwonek po użyciu którego pracownik urzędu zobowiązany jest zejść z kondygnacji wyższych celem obsługi niepełnosprawnego petenta.
Gmina nie posiada tłumacza języka migowego.