Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
OGŁOSZENIE
Urząd Gminy Jeżów Sudecki zawiadamia, że zimowe utrzymanie dróg powiatowych i gminnych w sezonie 2021/2022 wykonuje firma Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej „TOUR” Sp. z o.o. Jelenia Góra, ul. Obrońców Pokoju 1b - 75 64-22-912, 75 64-22-101/102.

Drogi Powiatowe
Utrzymaniem dróg powiatowych zajmuje się Wydział Dróg Powiatowych w Jeleniej Górze. Są to drogi:
- nr 2491D Jeżów Sudecki – Strzyżowiec,
- nr 2763D Siedlęcin-Wrzeszczyn,
- nr 2744D Jeżów Sudecki – Czernica,
- nr 2508D Strzyżowiec – Rząśnik,
- nr 2646D Siedlęcin – Płoszczyna,
- nr 2727D Jeżów Sudecki – „Góra Szybowcowa”,
- nr 2729D Płoszczyna – Dziwiszów,
- nr 2751D Janówek – Chrośnica,
- nr 2521D Nielestno – Czernica,
- nr 2648D Maciejowa – Dziwiszów.

O trudnościach na drogach powiatowych należy informować – PKS „TOUR” Sp. z o.o. - Pan Piotr Jonca Tel. 663-136-020, lub całodobowo od poniedziałku do niedzieli: 75 64-73-108 - Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Starostwie Powiatowym w Jeleniej Górze.

Drogi gminne
Zimowe utrzymanie dróg gminnych wykonuje Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej „TOUR” Jelenia Góra, ul. Obrońców Pokoju 1b - 75 64-22-912, 75 64-22-101/102.
Osobą odpowiedzialną w Przedsiębiorstwie PKS „TOUR” Jelenia Góra za utrzymanie dróg gminnych jest:
 Pan Piotr Jonca tel. kom. 663 136 020

Osobami odpowiedzialnymi za zimowe utrzymanie dróg w Urzędzie Gminy Jeżów Sudecki są:
 Zastępca Wójta Gminy Jeżów Sudecki - Małgorzata Poznańska
tel. nr 757-132-254 -255 -257 wew. 133, tel. kom. 784 990 398,
e-mail: zwojt@jezowsudecki.pl, gmina@jezowsudecki.pl,

 Podinsp. ds. remontów i drogownictwa - Marlena Klimek
tel. nr 757-132-254 -255 -257 wew. 140,
e-mail: srodowisko@jezowsudecki.pl

Odśnieżanie chodników
Przypominamy, iż właściciele nieruchomości przyległych do chodnika są zobowiązani do jego odśnieżania. Obowiązek sprzątania chodnika dotyczy właścicieli wszystkich nieruchomości, niezależnie od ich przeznaczenia i sposobu użytkowania. Bez znaczenia pozostaje fakt, czy działka granicząca z chodnikiem jest zabudowana oraz czy właściciel zamieszkuje posesję. Obowiązek ten wynika z art. 5 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (t. j. Dz. U. z 2021r. poz. 888 ze zm.).Właściciel nieruchomości jest zobowiązany do „uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uważa się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego, położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości”.

Jeżów Sudecki, dnia 30.11.2021r.
Wójt Gminy Jeżów Sudecki
Edward Dudek
Na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21.01.2022r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
( Dz. U. z 2022r. poz.149 ), w celu zapewnienia bezpieczeństwa, zdrowia mieszkańców oraz zabezpieczenie funkcjonowania Urzędu Gminy i Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
od 1 lutego 2022r. do 28 lutego 2022 r. wprowadza się wykonywanie obsługi zdalnej.

- Osobiste stawiennictwo w Urzędzie Gminy lub w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej możliwe jest tylko po wcześniejszym telefonicznym umówieniu spotkania z pracownikiem urzędu na określoną godzinę.
- Kontakt z urzędnikiem telefonicznie lub e-mailowo.
- Wnioski, podania i inne dokumenty prosimy składać za pośrednictwem poczty, platformy ePUAP, poczty e-mail lub w godzinach pracy urzędu prosimy pozostawić w skrzynce podawczej umieszczonej przy wejściu do urzędu.
- Kasa Urzędu jest czynna w pon. od godz. 10:00 do 16:00 , czw. od godz. 10:00 do 14:30

Prosimy o dokonywanie płatności z tytułu podatków i innych opłat za pośrednictwem bankowości elektronicznej.
Nr konta - PKO BP SA JELENIA GÓRA 74 1020 2124 0000 8302 0011 0015.

- Wykaz telefonów, adresów e-mail, ePUAP:
- Urząd Gminy Jeżów Sudecki ul. Długa 63, 58-521 Jeżów Sudecki
e-mail: gmina@jezowsudecki.pl
ePUAP: jezowsudecki/skrytka
- Gminy Ośrodek Pomocy Społecznej Jeżów Sudecki ul. Długa 63, 58-521 Jeżów Sudecki
e-mail: gopsjezow@jezowsudecki.pl
ePUAP: GOPSJezowSudecki/SkrytkaESP

Świadczenia rodzinne, wychowawcze – GOPS- pod numerem telefonu 757-132-275.
Numery telefonów na centralę Urzędu Gminy i GOPS: tel. 757-132-254 , tel. 757-132-255 , tel. 757-132-257 , fax.757-132-255 wew. 120.
Numery na stanowiskach pracy zgodnie z komunikatem głosowym.
Bezpośrednie numery telefonów i adresy e-mail do pracowników na stronie Gminy w linku www.jezowsudecki.pl /kontakt

Za powstałe niedogodności przepraszamy,
zmiany zostają wdrożone w trosce o zdrowie nas wszystkich.

Jeżów Sudecki, dnia 31.01.2022 r.
Kierownik GOPS i Wójt Gminy Jeżów Sudecki
Alicja Karmelita Edward Dudek

Deklaracja Dostępności

Deklaracja dostępności Strony Internetowej Gminy Jeżów Sudecki
Wstęp
Gmina Jeżów Sudecki zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej gminy www.jezowsudecki.pl

Daty publikacji i aktualizacji
• Data publikacji strony internetowej: 2020-10-30
• Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-16
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa Gminy Jeżów Sudecki jest w znacznej części zgodna z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych
Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono: 2021.01.20

W Gminie Jeżów Sudecki dla strony www.jezowsudecki.pl przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony:
Test – European Internet Inclusion Initiative, (pod adresem internetowym: http://checkers.eiii.eu/ ),
z którego wynika, że strona internetowa www.jezowsudecki.pl spełnia wymagania w 79,18 %.
Strona internetowa była budowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Gmina Jeżów Sudecki będzie na bieżąco usuwać stwierdzone niedogodności na stronie internetowej

Ułatwienia na stronie www.jezowsudecki.pl
• podwyższony kontrast
• możliwość zmiany wielkości liter na stronie
• możliwość zmiany czcionki na czytelną (bezszyfrową)
• podkreślenie oraz podświetlenie linków
• możliwość odwrócenia kolorów
• nawigacja klawiaturą

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
• Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Ewa Nidzgorska
• E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
• Telefon: +48 75 7132 254

Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo:
• zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
• zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
• wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:
• dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
• wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
• wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
• Organ nadzorujący: Wójt Gminy Jeżów Sudecki
• Adres: ul. Długa 63 , 58-521 Jeżów Sudecki
• E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
• Telefon: +48 75 7132254

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna
Z uwagi na ograniczenia architektoniczne budynek Urzędu Gminy w Jeżowie Sudeckim nie spełnia w pełnym zakresie wymagań Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Budynek jest trzy kondygnacyjny, posiada podjazd dla wózków inwalidzkich do drzwi wejściowych urzędu i pozwala na swobodny dostęp na parter budynku, nie dysponuje natomiast platformami i windami pozwalającymi na przemieszczanie się na wyższe piętra oraz do toalet i w tym zakresie nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Sprawy najczęściej załatwiane przez mieszkańców w Urzędzie Gminy z zakresu Ewidencji Ludności, Urząd Stanu Cywilnego oraz sprawy komunalne dotyczące odpadów, wody, a także kasa urzędu zostały umiejscowione na parterze budynku i po remoncie w 2020r. związanym między innymi z likwidacją barier architektonicznych zapewniają pełen dostęp dla osób niepełnosprawnych.
Na zewnątrz budynku Urzędu Gminy zainstalowano dzwonek po użyciu którego pracownik urzędu zobowiązany jest zejść z kondygnacji wyższych celem obsługi niepełnosprawnego petenta.
Gmina nie posiada tłumacza języka migowego.